Jau, turbūt, pastebėjote, kad mūsų puslapyje vis daugiau apžvalgų, kuriomis vertiname įvairius produktus, skirtus vengiantiems glitimo ir pieno produktų. Viena mūsų tai daro todėl, kad laukiasi vaikučio ir nori išvengti pilvelio pūtimo (o, taip, to norėtų išvengti visi jauni tėvai), o kita mūsų siekia sumažinti sveikatos problemas, kurių neišsprendžia klasikinė medicina. Pirmajai mūsų sekasi labai gerai, ji teigia, kad buvo nustebinta įvairių alternatyvų įprastiems produktams gausos, o aš turiu prisipažinti, kad man sekasi kur kas prasčiau ir vis suvalgau ką „nuodėmingo“ ir taip sugadinu pasiektus rezultatus. Taip nutinka todėl, kad neretai visą dieną tenka praleisti darbe ar mieste ant kojų, tad sunku atsilaikyti viliojančioms bandelėms prie kavos puodelio, greitam degalinių maistui (kai esi alkanas, kartais atrodo, kad smegenys išsijungia), o po visos darbo savaitės nė nepajunti, kai šeiminykščiams parneši picos paruoštuką, juk jėgų gaminimui nebelieka. Tad šią savaitę mečiau iššūkį visam greitam maistui ir degustavau „Bauck Hof“ firmos beglitimių produktų liniją. Ir štai, su džiugesiu pristatau jums 4 greitus patiekalus, kurie tikrai pravers keliaujant į darbą ar bet kur, kur apstu nesveiko maisto vilionių.

Greitieji falafeliai. Esu bandžiusi gaminti šį patiekalą ir pati, bet jis tikrai netiks tada, kai turi tik minutėlę (juk avinžirnius reikia suplanuotai išmirkyti, pasiruošti kitus produktus), o šis „Bauck Hof“ firmos paruoštukas nustebino mane pagaminimo greitumu. Tereikėjo mišinį sumaišyti su verdančiu vandeniu ir po 15 minučių lengvai paskrudinti keptuvėje rutuliukus. Gamintojas rašo, kad išeina apie 16 rutuliukų, tačiau aš gaminau mažesnius, tad gavau jų tiek, kad man pakaktų keliems pietums. Šį patiekalą tikrai įtrauksiu į sąrašą maisto, kurį verta neštis į darbą, juk tokius kamuolėlius lengva transportuoti kartu su daržovėmis, patogu pašildyti, o svarbiausia – jie labai sotūs. Išmėginau tokį patiekalą vėlyviems pietums ir vakarienės nė nesinorėjo (juk avinžirniuose gausu baltymų).  Šis ruošinys ne tik be glitimo, bet ir ekologiškas, be pridėtinio cukraus ir kitų nenatūralių priedų. Labai rekomenduoju!

Beglitimė pica. Taip, ji man buvo tikras iššūkis, nes kaip ir dauguma jaunų šeimų, mėgstame picą namų kino vakaro metu. Nors ir stengiamės ją visada kepti sveikesnę, tačiau rasti alternatyvų miltiniam padui buvo sunku. Aišku, mėgstu ir visokias daržovinio pado picas (iš cukinijos, žiedinio kopūsto), bet jos labiau tinka sveikiems pietums, o ne pramogų vakarui. Tad radau pakaitalą ir šiam gaminiui – pagelbėjo picos ruošinys be glitimo. Jį greita paruošti, užtenka sumaišyti su vandeniu ir pora šaukštelių aliejaus, nereikia laukti, galima picas kepti iš karto ir jos labai greitai iškepa (pirmąjį kartą jas pakepiau net šiek tiek per ilgai). Atradau ir dar vieną gudrybę, išsikepu daugiau nedidelių tokių picų padelių (iš pakuotės man išėjo apie 10 nedidelių picų) ir užsišaldau, vėliau, kur nors keliaujant išsitraukiu po vieną ir pasiruošiu kitai dienai užkandžių, tad galiu ramia širdimi aplenkti degalines. Beje, labai skanu iškepti tik padelį, o viršutinius priedus palikti visai šviežius arba tik pašildyti lengvai orkaitėje. Mano mylimiausia pica – su marinuotais kelmučiais, šviežiomis salotomis, pomidorais ir baziliku.

Vafliai. Taip, turime alternatyvą ir saldaus maisto gerbėjams. Sveikuolius, beglitimus vaflius lengva iškepti iš vakaro, o ryte pasiimti su savimi į darbą ar kitur. Pastebėjome, kad tam, jog iškeptumėt lengvus ir traškius sveikuoliškus vaflius, tešlą verta ruošti ryžių miltų pagrindu – jų skonis labai primena mums įprastų kvietinių, vafliai nesigauna rupūs ir apsunkę, kaip kepant iš avižinių ar grikių miltų. Mūsų išbandytą tobulų vaflių receptą rasite čia.Greitas „pudingo“ užkandis. Ne paslaptis, kad sveikesnei mitybai koją dažnai pakiša būtent skubėjimas. Pas mus jis labiausiai jaučiasi rytais, kai tenka visą šeimyną prieš darbus ir darželį pamaitinti. Nemėgstu gaminti kelių skirtingų patiekalų kiekvieną rytą, tad visai neseniai atradau patiekalą, kurį galima pasigaminti keliems iš anksto ir net keliems rytams. Tai kokosų pieno, chia sėklų, kakavos miltelių pudingas, kurį gardinu ekologiškais avižiniais sausais pusryčiais „SPORT“, kurie taip pat yra be glitimo. Jie labai traškūs, turi natūralaus saldumo ir tinka tiek šiam greitam desertukui, tiek tiesiog su augaliniu pienu.

Lieknos Bitės