cofTikriausiai, grikiai yra tas maistas, kurį galiu valgyti visus metus – žiemą jie šildo ir suteikia sotumo jausmą, artėjant šiltajam sezonui – padeda palaikyti teisingus mitybos įpročius bei nepersivalgyti. Pastaruoju metu vis daugiau jų būna mano patiekaluose ir dėl to, kad tai vienas efektyviausių natūralių geležies šaltinių. Nėštumo metu man šias atsargas pildyti ir palaikyti labai svarbu.

Dažniausiai patiekalams renkuosi ekologiškus „Ekofrisa“ grikius, juos atradau, kai pradėjau primaitinti dukrytę (jai grikius kavamale maldavau, o jau tada virdavau košeles). Jie man patinka ir dėl to, kad visada puikiai išverda, „nesukrenta“, būna birūs. Juos verdu štai taip: 1 stiklinė grikių santykiu su 2 stiklinėm vandens, šiek tiek druskos, palaukiu, kol užvirs, tada dedu ant puodo dangtį ir jo neatkėlus verdu 12 minučių.

Jei grikius jau uždėjote virti, galite pradėti ruošti kitą – daržovių – troškinio dalį.

REIKĖS (porcija 2 žmonėms):

½ baklažano;

½ paprikos;

4–5 pievagrybių;

saujos garuose virtų avinžirnių (aš naudoju pirktinius);

druskos;

šviežių krapų (aš naudoju šaldytus);

pipirų;

1 v. š. aliejaus;

gabalėlio virtos ar orkaitėje keptos mėsytės (aš naudojau iš vakaro orkaitėje keptą kiaulienos kumpį, kurio turėjau likusio, tačiau patiekalas labai gardus ir be mėsos).

GAMINIMAS:

  1. Įkaitinkite keptuvę su aliejumi, berkite kubeliais pjaustytą baklažaną ir papriką, kaitrą sumažinkite ir uždenkite dangti bent kokioms 5 minutėms.
  2. Suberkite pjaustytus pievagrybius ir dar kelioms minutėms uždenkite dangtį.
  3. Pabaigoje, kai daržovės bus suminkštėjusios, pilkite avinžirnius, prieskonius ir mažais gabaliukais pjaustytą mėsytę (jei nuspręsite, kad jos reikia).
  4. Į lėkštę dėkite grikius, ant viršaus berkite troškinį ir mėgaukitės patiekalu. Skanaus!

Sočių patiekalų nevengiančios,

Lieknos Bitės