OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ir vėl sveikinamės su visomis Lieknų Bičių skaitytojomis!

Jūs, kaip ir mes, esate neabejingos savo išvaizdai ir gerai savijautai. Priešingu atveju, tikrai neskaitytumėte šio tinklaraščio ir neieškotumėte būdų pakeisti savo mitybą. Taip, viskas prasideda nuo sąmoningumo ir suvokimo, kad esame tokie, kokį maistą valgome.

Kaip aš nusprendžiau keisti mitybą? Viskas prasidėjo nuo Indrės pasakojimų apie tai, kaip be dietų galima atsikratyti nereikalingų kilogramų, o sveikų patiekalų gaminimas – gali tapti smagia pramoga ir įpročiu. Taip pat vis dažniau prieš akis pradėjo šmėžuoti straipsnių antraštės, kuriose buvo rašoma: pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, 70 proc. daugelio lėtinių ligų išsivystymą lemia mityba. Apsisprendusi, kad nuo dabar keičiu savo įpročius, pirmiausia atlikau šaldytuvo reviziją. Akimirksniu iš jo dingo visi mėsos pusgaminiai, šaldyti miltiniai pusgaminiai, majonezas, sūreliai ir įvairiausi „spalvoti“ jogurtai, margarinas, uogienės ir t.t. Juos pakeitė daržovės, vaisiai, uogos, kiaušiniai, rūgštūs pieno produktai, kai kurie sūriai. Na, o mūsų šeimos favoritu tapo liesa mėsa (ypač vištiena).

Šiandien siūlome išbandyti labai gardų plovą su vištiena, kuris tiks ir pietums, ir vakarienei. Jį galima pavadinti „be sąžinės graužaties“.

REIKĖS:

150 g bulgur kruopų (rasi daugumoje parduotuvių);

1 l vandens;

200g vištienos be odelių;

svogūno;

didelės morkos;

galiukas saliero šaknies (nebūtina).

GAMINIMAS:

Vištieną užvirk puode, įdėk druskos, turimų sultinio virimui tinkančių prieskonių ir virk 20 min. Per tą laiką keptuvėje ant šlakelio aliejaus ar dar geriau ghi sviesto pakepk smulkiai pjaustytas daržoves ir supilk į puodą. Išvirusią vištieną ištrauk ir supilk bulgur kruopas, virk dar 10 min., kol kruopos suminkštėja, bet neištyžta. Per tą laiką vištieną supjaustyk kubeliais ir sudėk į paruoštą troškinį. Plovą gali pagardinti namine pomidorų pasta.

Iš Turkijos į Lietuvą atkeliavusios bulgur kruopos tapo tikru hitu, mat jose labai daug maistinių skaidulų (jos mažina gliukozės, cholesterolio kiekį, padeda iš organizmo pašalinti nereikalingas medžiagas, gerina maisto slinkimą virškinamuoju traktu ir saugo nuo vidurių užkietėjimo). O kur dar faktas, kad bulgur kruopose yra ir magnio, fosforo, geležies… Jei jas valgysi bent kelis kartus per savaitę, pamirši ne tik antsvorio problemas, bet ir sumažinsi širdies ligų, cukrinio diabeto, vėžio riziką.

Apkabinam ir bučiuojam – sveiką maistą propaguojam,

Lieknos Bitės