Sveikos, ištikimosios ar pirmą kartą čia užklydusios mūsų skaitytojos!

Tikriausiai nepameluosiu, kad daugelis tų, kurie pietauja mieste, labai mėgsta kinų restoranus. Maistas ten greit paruošiamas, nėra brangus ir vilioja skoniais bei kvapais, kurių niekur kitur nerasi. Traškiomis vištienomis ir kiaulienomis, paskendusiomis saldžiarūgščiame padaže, ir aš dažnai mėgaudavau

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

si, tačiau vieną dieną supratau, kad neatsitiktinai po kiekvienų tokių pietų ne tik tampu aptingusi ir lėta lyg meška, bet ir atsiranda visokių neaiškios kilmės spuogelių ant veido. Ir kinų restoranų patiekalai tikrai nėra tinkami lieknėjančioms damutėms, todėl, nelaukdama vasaros kaitros ir bikinio sezono, nusprendžiau juos aplenkti dideliu lanku.

Tik viena bėdelė, o ką tada valgyti? Kaip bent pajausti tą Rytų skonį ir kvapą? Ką sugalvoti, kad tokie patiekalai būtų ne tik mažiau riebūs, nekepti aukštos temperatūros riebaluose (todėl nekancerogeniški), bet ir be skonio stiprikilių? Šį kartą išbandžiau vieną sveikesnių kinų patiekalų alternatyvų, dvelkiančią Rytais, tačiau visai nepavojinga kūno linijoms.

REIKĖS:

 500 g vištienos;

 1 baklažano;

 1 jaunos cukinijos;

2 morkų;

kelių česnako skiltelių;

sezamų;

8 v. š. sojos padažo;

1 v. š. ryžių acto;

3 a. š medaus;

1 v. š. saldžiarūgščio padažo.

GAMINIMAS:

Vištieną supjaustyk juostelėmis, pamarinuok mėgstamose žolelėse, druskoje, pipiruose ir apkepk 1 šaukšte aliejaus. Apkepus užpilk 2 stiklinėmis vandens, įdėk lauro lapą, pasūdyk ir pavirk apie 20 minučių, kol vanduo nugaruos ir gausi skanų sultinį. Česnaką susmulkink ir pakepk aliejuje. Daržoves supjaustyk plonomis pailgomis juostelėmis ir kepk kartu su česnaku. Daržovės turi būti neperkeptos, kad liktų traškios. Į daržovių mišinį sudėk vištieną, įpilk ¾ stiklinės sultinio, soją, actą, medų, saldžiarūgštį padažą ir dar trumpai pakaitink, kol viskas įgaus padažo skonį. Patiek su ryžiais, būtinai pabarstyk sezamo sėklomis.

Beje, sojos padažas galbūt ir nėra labai sveikas produktas, tačiau kalorijų turi itin mažai. O sezamo sėklas stenkis naudoti kuo dažniau ir gausiau, nes jos yra vienas gausiausių kalcio šaltinių.

Rytų kulinarijos įkvėptos,

Lieknos Bitės