P2235135.JPGMielos skaitytojos,

ir vėl su jumis sveikinasi lieknesnį ir sveikesnį gyvenimo kelią pasirinkusios Lieknos Bitės. Ką jūs valgote pusryčiams? Juk būtent nuo jų geriausia pradėti sveiką dieną. Kai Gabrielė papasakojo, kad labai nori atsikratyti kelių kilogramų, iškvočiau ją, kokius patiekalus ji valgo rytais. Ir ji, kaip tikra lietuvė, išvardijo paletę patiekalų, kurių reikėtų vengti: greitai paruošiamų košių, sumuštinių su dešra ar kumpeliu, sūrelių ir t.t.

Įpročius pradėkite keisti nuo visai paprastų dalykų. Pavyzdžiui, taip mėgstamą sviestą, kurį storai tepame ant sumuštinukų, pakeiskime graikišku jogurtu, prinokusiu sutrintu avokadu ar namine pomidorų pasta. Norite rytą pradėti dar ir energingai? Mėsytę keiskite žuvimi, pavyzdžiui, lašiša ar silke, kuriose gausu mūsų organizmui būtino vitamino D. Jei mėgstate dieną pradėti saldžiau, mėgaukitės įvairiausiomis neskaldytų grūdų košėmis (avižinių, perlinių, kvietinių, ryžių (tik ne baltųjų) ir t.t.), gardinkite jas šaukšteliu medaus, cinamonu. Tinka ir pesto padažas, kietieji sūriai ar nedidelis sviesto gabalėlis, įvairios daržovės. Sakote, kad ryte neturite tiek laiko, kad išvirtumėte košę? Patariu jau iš vakaro užmerkti nuplautas kruopas, ryte taip užtruksite vos 10 minučių.

Na, o kaip kovoti su priklausomybe rytiniam kavos puodeliui? Leisti sau mėgautis šiuo malonumu, tačiau kavos negardinti pienu ir cukrumi, geriau rinkitės augalinį pieną.

Taigi, Gabrielei pasiūliau keletą įprastų sumuštinių sveikuoliškų alternatyvų. Šį kartą – apie jos didenybę silkę. Daugelis lietuvių net seilę varvina, kai prieš akis mato silkutę. Ji ne tik bene populiariausia žuvis Lietuvoje, mat prieš didžiąsias metų šventes yra tiesiog iššluojama iš prekybos vietų, bet ir mėgstamas daugelio kitų tautų patiekalas. Kas galėtų patikėti, kas senovėje ją žvejai gaudydavo tik tada, kai nieko kito jūroje nelikdavo, o karaliai ja bandė užkimšti varguolių skrandžius…

REIKĖS:

pilnagrūdės duonos;

obuolio;

namie ruoštos silkės;

gražgarstės;

svogūno;

graikiško jogurto;

pipirų.

GAMINIMAS:

Ant pilno grūdo duonos dėliok riekelėmis plonai pjaustytą obuolį, smulkiai pjaustytą nedidelį namie ruoštos silkės gabalėlį, pabarstyk gražgarsčių, svogūnų žiedelių. Patiek su šaukštu graikiško jogurto, pabarstyk pipirais.

Štai – gardūs pusryčiai jau ant tavo stalo!

 

Skanios dienos linkėdamos,

Lieknos Bitės