OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Labas, sveikus receptus bandanti mūsų skaitytoja!

Kuo gerai pavasaris? Aišku, be visą dieną lepinančios saulės, kuri nušviečia net rūškaniausius veidus, paukščių čiulbesio, po žiemos miego bundančios gamtos grožio ir net ore tvyrančios geros aplinkinių nuotaikos? Ogi tuo, kad virtuvėje galime dar lengviau, pigiau ir kūrybingiau eksperimentuoti. Juk su kiekviena diena turgeliuose vis daugiau šviežių daržovių, vaisių ir uogų. Mūsų krašto gėrybės yra tiesiog neįkainojamas turtas kiekvienam, besirūpinančiam savo ir artimųjų sveikata.

Šiandien jums paruošėme nuostabių salotų receptą. O kaip be jų karštuoju sezono metu? Jos atstoja ir pagrindinį patiekalą, ir užkandžius. Įvairiausias jų variacijas galima valgyti kelis kartus per dieną. Pilvukas visada bus plokščias, energijos – nors vežimu vežk, o ir nuotaiką visada pakels, juk jos tokios spalvingos, gaivios bei elegantiškos.

Neseniai „salotų“ tema ne juokais susiginčijau su kaimyne Veronika. Ji moteriškė vyresnė – su savo įsitikinimais ir nuostatom, tad, kalbant apie sveiką mitybą, mano, kad aš kažkokius vėjus svaičioju. Vieną ankstų rytą, kai pamatė mane grįžtančią iš vietinio turgelio, iš savo kiemo pusės jau kikeno: „Ir vėl tu su krepšiu žolių, o kur kumpelis, kur ragaišis? Ne kaip iš turgaus. Vargšas tavo vyras, galą gaus žolėmis misdamas“.

„Mes matot norim kelių kilogramų atsikratyti, figūras dailinam, tai stengiamės kuo daugiau salotų valgyti, gaminam įvairius patiekalus iš daržovių. Juk ir sveikiau taip“, – teisinausi jai lyg iš kaimyno sodo obuolius pavogus septynmetė.

„Aš tau, vaikeli, pasakysiu, kaip su tom salotom būna. Va mes su Vase (jos vyras) irgi bandėm ant salotų atsisėsti. Kokią savaitę valgėm vien baltą, raudoną, sūrio ir duonos mišraines, ir ką tu manai? Dar ir priaugom tų kilogramų!“

„Na va, kaip būna…“ – palinkčiojus galvą nupėdinau namo, mintyse kikendama – va čia tai „salotos“, nėra ką lyginti su kukliomis mano žolėmis.

Jei jūs svajojate pagražinti kūno formas ir paragauti tikrų salotų, siūlome jums mocarelos ir gervuogių, kurios bus ir energijos, ir vitaminų bomba jūsų organizmui. Skanaus!

REIKĖS:

saujos gražgarsčių ir špinatų mišinio;

pomidoro;

pusės mocarelos kamuoliuko;

saujos gervuogių.

Padažui (jį galite naudoti ir kitoms salotoms):

2 saulėje džiovintų pomidorų;

šlakelio alyvuogių aliejaus;

1 v. š. saldžiarūgščio kiniško padažo su ananasais (ar kito saldoko padažo).

GAMINIMAS:

Mocarelą susmulkink stambiais kubeliais, pomidorą griežinėliais. Pridėk salotas ir gervuoges. Padažui visus ingredientus sutrink smulkintuvu ir apliek salotas. Salotos labai skanios, uogos suteikia gaivumo, mocarela švelnumo, o padažas uždeda visus taškus ant I. Kartočiau ir kartočiau.

Kaimynus kartais erzinančios,

Lieknos Bitės