Ar esate pajutę tą jausmą, kai po vakarėlio, kuriame prisiragavote įvairiausių skanėstų, sekančią dieną jaučiatės pavargę ir tesinori miego (gerai, jei dar skrandžio nepradeda skaudėti)? O ar dažnai jaučiate sąžinės graužimą, kad ir vėl prie filmo įsikūrėte ne su morkų lazdelių dubeniu, o su traškučių pakeliu? Aš taip pat kartais taip jaučiuosi, tačiau kadangi pastaruoju metu stengiausi savo organizmą palepinti dar sveikesniais pasirinkimais stipriai sumažintama gliuteno turinčių produktų kiekį, nusprendžiau šį mėnesį iškelti sau ir dar vieną tikslą: MĖNUO SU SVEIKAIS UŽKANDŽIAIS.

Kad ir kaip bežiūrėsi, bet užkandžių išvengti tikrai nepavyksta, o ir nereikia, jei juos renkiesi sveikesnius. Kad nereikėtų pernelyg galvoti, planuoti ir bėgioti po parduotuves, nusprendžiau, kad mėnesiui man turėtų pakakti užkandžių dėžutės, kurią užsisakiau iš www.tundrasnack.lt , kad sveikesni pasirinkimai visada būtų po ranka ir neleistų nuklįsti į nuodėmių pusę. Įdomu, kaip man sekėsi?

Užkandžiai, kai esi alkanas. Manau, kad kiekvienas žinome savo silpniausius momentus, kai dažniausiai įsiveliame į nesveiko maisto viliones. Taip man būna tada, kai alkana po darbo užsuku į parduotuvę, štai kodėl pastebėjau, kad tikrai verta visada savo mašinoje turėti ko nors lengvai kramsnojamo ir mano didžiausias atradimas – riešutai. Jie mano mityboje sunkiai pritapo savo sveikiausiame pavidale – vieni. Aišku, iš jų miltų pavyksta iškepti puikiausius keksiukus, bet kad juos labai mėgčiau kramsnoti tiesiog darbe – tikrai ne. Tačiau radau alternatyvą – sūdytus riešutus. Juos labai patogu turėti mašinoje, nes jie pradaryti ilgai negenda, nepakeičia savo skonio, o be to, yra sotūs. Kurį laiką pirkdavau tiesiog tradicinius riešutus, bet kai atradau „Tundra“ riešutukus, kitokių jau nebesinori. Kuo jie ypatingi, ogi tuo, kad pagardinti subtiliu druskos kiekiu, tad kitaip nei nuo įprastų, po jų „nedega“ liežuvis ir nesinori kibirais gerti vandens. Tuo pačiu sveikai ir greitai numalšinu alkį, sėkmingiau apsiperku parduotuvėje, neprisikraudama to, ką diktuoja alkanos akys ir nepersivalgau grįžusi vakarienės.

Užkandžiai pramogaujant. Čia, matyt, didžiausias iššūkis mums visiems. Juk neįsivaizduojame pasisėdėjimo su draugais be ko nors, ką smagu patriauškinti. Aš visada mėgau įvairiausius sumuštinukus ar įdarytus krepšelius, kurių norėdavosi visų išragauti. Tačiau atsisakius gliuteno, teko atsisakyti ir jų, bet noras pamaloninti gomurį niekur nedingo. Dabar, kai laukiu ateinant svečių, traukiu iš savo dėžutės įvairių skonių daigintų grikių duoneles ir ant jų kraunu įvairiausius įdarus. Paprasčiausias jų – avokadas sutrintas su druska ir pipirais, viršų, kad būtų skaniau ir gražiau dar pabarstau daigintais džiovintais grikiais ir jau galiu vaišinti draugus. Taip pat tokios duonelės labai tinka vietoj keptos duonos, nes maloniai traška ir turi pikantišką skonį. Jei žiūrime filmą, mėgstu pasigaminti įvairių užtepėlių ir į jas mirkant duoneles tokiu patiekalu pakeisti daugumos mėgstamus traškučius. Šias duoneles tai jau tikrai galite valgyti be sąžinės graužimo, nes jos be miltų, cukraus, mielių ar kitų nepageidaujamų priedų.Saldžios pertraukėlės. Nors man jau kuris laikas nėra sunku atsispirti saldėsiams, mat jų, kuo rečiau valgai, tuo mažiau norisi, tačiau, kai su drauge prisėdi kavos puodeliui ir žiūri, kaip ji traukia „Snickers“ batonėlį, nori nenori akys prašo ko nors saldaus. Tuomet iš savo dėžutės traukiu saldžiąsias alternatyvas, pavyzdžiui, daigintų grikių batonėlius, kurie ne tik sveikos sudėties, bet ir skanūs bei saldūs. Aišku, jei šių batonėlių dar turiu, nes vos pamatę juos pačiumpa ir sušlamščia vaikai. Bet aš dėl to pernelyg nesijaudinu, nes pavyzdžiui, vaikams skirto batonėlio sudėtyje tėra datulės, daiginti grikiai, anakardžiai bei kokoso aliejus.

Linkiu ir jums sveikesnių pasirinkimų, o mes, radusios naujų alternatyvų, būtinai pasidalinsime,

Lieknos Bitės